Посадові обов’язки
музичного керівника дошкільного навчального закладу
I.
Посадові обов’язки:
1. Здійснює музичну освіту та естетичне виховання дітей відповідно до
програми, що реалізується в даному типі дошкільного закладу.
2. Сприяє формуванню у дітей інтересу і любові до музики, співів.
3. Виявляє музичні задатки, обдарування дітей, дбає про розвиток їхніх
здібностей, талантів у різних видах музичної діяльності.
4. Спільно з педагогічним колективом та сім’єю формує у дітей загальну художню, музичну, естетичну культуру.
5. Проводить музичні заняття, музичні концерти, бере участь в організації
свят, дитячих розваг, ранкової гімнастики.
6. Навчає дітей гри на дитячих музичних інструментах, співам, веде з ними
індивідуальну роботу з основних видів музичної діяльності.
7. Обирає ефективні форми, методи, засоби навчально-виховної роботи,
застосовує народні і сучасні музичні інструменти, використовує записи
музично-літературних творів у виконанні майстрів мистецтв.
8. Консультує вихователів, батьків з питань музичного та естетичного виховання,
сприяє підвищенню їхньої музичної, естетичної культури.
9. Особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі,
культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, країни
походження батьків, жінки, готує вихованців до життя в дусі взаєморозуміння,
миру, злагоди між народами.
10. Додержується педагогічної етики, поважає гідність кожної дитини, захищає їх
від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства, запобігає шкідливим
звичкам, пропагує здоровий спосіб життя.
11. Постійно підвищує професійний рівень, педагогічну, виконавську
майстерність, загальну культуру.
II.
П
Повинен знати:
1. Повинен мати знання в обсязі вищої або середньої музично-педагогічної
освіти.
2. Має знати теорію і методику музичного, естетичного виховання, класичний та
сучасний музичний репертуар для дітей;
3. Повинен знати дошкільну педагогіку, дитячу психологію, вікову фізіологію;
4. Має знати цілі, принципи, зміст дошкільної музичної, естетичної освіти,
форми, методи, засоби навчально-виховної роботи, відповідні програмно-методичні
матеріали та документи;
5. Має знати індивідуальні характеристики вихованців;
6. Має знати основні напрямки розвитку музичної культури.
7. Має знати законодавчі і нормативно-правові акти та документи з питань
навчання і виховання, державну мову відповідно до чинного законодавства про
мови в Україні.
III.
Повинен вміти:
Ефективно
застосовувати професійні знання в практичній педагогічній, музично-виховній
діяльності.
IV.
Повинен мати ціннісні орієнтації, спрямовані на
всебічний, культурний, духовний розвиток людини як особистості та найвищої
цінності суспільства, творчу педагогічну діяльність.
V.
Повинен володіти культурою спілкування, його
формами, способами, мовами.
Основні види діяльності
музичного керівника у дошкільному навчальному закладі
Відповідно до посадових
обов’язків, вимог методики музичного виховання музичному керівникові, як
зазначають фахівці з музичного виховання у дошкільному навчальному закладі,
необхідно здійснювати таку діяльність:
1.
Проводить заняття в кожній віковій групі двічі на тиждень відповідно до
графіка роботи. Музичний керівник добирає і розучує музичний матеріал, який
необхідний для роботи з дітьми. Розробляє і планує засвоєння програмових
навичок, вчасно готує наочний матеріал, приладдя, прослуховує музичні записи.
Планує та проводить, при потребі, індивідуальні заняття з підгрупою чи окремими
дітьми.
2.
Діагностувати рівень музичного розвитку дітей дошкільного віку.
3.
Складати та відповідати за складання сценаріїв свят, програм розваг,
підготовку та їх проведення.
4.
Керувати роботою вихователя в сфері музичного розвитку дітей шляхом
індивідуальних консультацій та групових занять. Під час консультацій музичний
керівник ознайомлює вихователів із планом роботи, розучує з ними дитячі музичні
твори, звертаючи увагу на ті вміння і навички, якими має оволодіти кожна
дитина, обговорює проведені заняття (відзначає успіхи та труднощі дітей,
пояснює, як можна їм допомогти), добирає репертуар для програвання на ранковій
гімнастиці, інших заняттях, прогулянках тощо. На групових заняттях для
вихователів музичний керівник систематично вдосконалює їхні навички в галузі
пісні й руху. Розучує з ними твори для індивідуального і колективного виконання
на святах і під час розваг. При цьому бере до уваги здібності кожного педагога.
Кількість консультацій та занять залежить від музичної підготовленості
вихователів.
5.
Вести роботу з батьками, залучаючи їх до загального процесу музичного
виховання. План роботи з батьками є складовою річного плану дошкільного
навчального закладу, в ньому необхідно передбачати лекції, відкритті зайняття,
батьківські збори, виставки, під час яких музичний керівник дає поради батькам
з питань музичного виховання дітей.
6.
У кожному дошкільному закладі є «Куточок для батьків», де поруч з іншими
вміщенні матеріали з музичного виховання, які заздалегідь готує музичний
керівник. Зміст матеріалу стенда замінюється через 1,5 місяця.
Немає коментарів:
Дописати коментар